close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חבד משיקה אתר חדש לכבוד חג הפורים

מערכת שורשטז כסליו, תשפד29/11/2023

אנשי חב"ד משיקים אתר חדש לכבוד חג הפורים. באתר ניתן ללמוד את הלכות ומנהגי החג

תגיות:
צילום: freepik

חב"ד  משיקה אתר לכבוד חג הפורים בו ניתן ללמוד את הלכות ומנהגי החג כתובת האתר chabad-purim.org.il

לקראת חג הפורים, חיוני להבין את משמעותן של ארבע המצוות הקשורות לחג זה. מצוות אלו נטועות באירועי פורים המופלאים ומשמשות תזכורת לערכים וללקחים הנצחיים שהחג מלמד אותנו. הבה נתעמק במנהגי פורים ונגלה את מהות המצוות הללו המעשירות את החגיגה של החג.

מצוות קריאת מגילה
המצווה הראשונה והבולטת של פורים היא קריאת המגילה, המכונה גם מגילת אסתר.

צילום: freepik
מצווה זו מתקיימת בשמיעת המגילה כולה בבית הכנסת, תוך הקפדה על שמיעת כל מילה.

משלוח מנות
המצווה השנייה של פורים היא משלוח מנות, הכולל משלוח חבילות מזון לחברים ולמשפחה. מעשה זה של נתינה מקדם אחדות וידידות בתוך הקהילה, וכן מספק הזדמנות להביע הכרת תודה וחסד. באמצעות משלוח מנות אנו מחזקים את קשרי האחווה ומפגינים את רוח הנדיבות המגדירה את החג.

מתנות לאביונים: עזרה לנזקקים
מצווה חיונית נוספת של פורים היא מתנות לאביונים, החובה לתת מתנות כספיות לעניים. על ידי מתן מענה לעניים, אנו ממלאים את חובתנו לעזור לנזקקים ולהבטיח שכולם יוכלו להשתתף בחגיגות הפורים השמחה. מעשה צדקה זה לא רק מביא אושר למקבלים אלא גם מאפשר לנו לגלם את ערכי החמלה והאמפתיה העומדים בלב החג.

ניתן לתרום ולקיים את המצווה אונליין באתר בית חב"ד

משתה ושמחה

מצווה להרבות במשתה ושמחה לכבוד חג פורים.

התחפושות
מנהג נוסף אך לא חלק ממצוות היום היא לבישת תחפושות. למרות שלא נאמר במפורש במגילה, מנהג זה הפך לחלק בלתי נפרד מהחגיגה. על ידי לבישת תחפושות, אנו מתעלים מהנורמות החברתיות ומחבקים את הרוח השמחה של פורים. התלבושות מאפשרות לנו לבטא את היצירתיות שלנו, לטפח תחושת אחדות ולהזכיר לעצמנו שניסים יכולים לקרות אפילו בדרכים הכי לא צפויות.

מחצית השקל
נציין שיום י"ג באדר נקרא תענית אסתר ונוהגים ביום זה לקיים את מצוות מחצית השקל באפשרותכם להרחיב וללמוד אודות מצוות זכר למחצית השקל ומקורותיה ראו סיכום מקיף של הדינים הקשורים למחצית השקל באתר חב"ד..

שמחת פורים: חוגגים עם המצוות
חג פורים הוא זמן של שמחה וחגיגה גדולה לקהילה היהודית. כאשר אנו מתכוננים להנציח את החג המיוחד הזה, חשוב להבין ולהעריך את משמעותן של ארבע מצוות פורים. מצוות אלו לא רק מחברות אותנו לאירועים המופלאים של פורים אלא גם מספקות לנו שיעורים יקרי ערך והזדמנויות לצמיחה.

פורים שמח
ובע"ה ששמחת הפורים תלווה אותנו במשך השנה כולה

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה